Як працює система державних закупівель?

Кожна компанія або підприємство можуть стати постачальниками послуг і товарів для держави, ставши переможцями тендеру. Для розміщення його умов використовується платформа Прозорро, на якій проводяться торги. Хто може стати учасником державних закупівель та які вимоги для користувачів? Основні поняття для новачків розглянуті у цій статті.

Як працює система державних закупівель?

Призначення системи Prozorro?

Прозорро – електронна торгівельна система для замовлення послуг і товарів з подальшою реалізацією угод. Однією зі сторін під час аукціону виступає держава.

Планування проєкту почалося ще 2014 року, коли завершилась Революція Гідності, і у 2016-му всі охочі змогли ознайомитися з платформою особисто, ставши учасниками публічних торгів.

Платформа Прозорро направлена на збільшення відкритості державних закупівель та їх доступності для громадського контроля. Основним принципом роботи платформи є повна прозорість, отже, вся інформація, опублікована на сайті, є загальнодоступною.

Вимоги до учасників аукціону

Брати участь у державних закупівлях можуть абсолютно всі юридичні та фізичні особи-підприємці України, іноземні представники. Як правило, основними вимогами до користувачів з боку замовника є підтверджена реєстрація, статутні документи та право підпису. Іноді з’являються більш кваліфікаційні критерії: аналогічні договори з успішним виконанням, кваліфікований персонал і сучасна матеріально-технічна база. Замовники можуть корегувати цей перелік відповідно до власних пріоритетів.

Наявність аналогічних договорів вимагається досить часто, їх потребують більш як 90% замовлень з боку держави. Відповідно новий учасник системи Прозорро не зможе відразу приступити до співробітництва з державними замовниками, тому що не може надати гарантії своєї надійності. Якщо постачальники не мають попереднього досвіду виконання державних замовлень, рекомендується на початку діяльності обрати будь-якого комерційного замовника для підтвердження своєї доброчесності та підвищення рейтингу на платформі.

Як відбувається подання заявок?

Для подання заявок використовується особистий кабінет, який був попередньо створений на електронному майданчику Прозорро. Головне правило для учасників – виконання всіх вимог з боку замовників. Для знайомства з ними потрібно попередньо відкрити тендерну документацію, яка прикріплюється до оголошень.

У тендерній документації передбачений перелік вимог:

  • кваліфікаційні: наявність досвіду, професійних спеціалістів та матеріально-технічного забезпечення;
  • документальні: дозволи, верифікації, ліцензії, листи, звіти про фінансові результати;
  • технічні: дані, що стосуються товару чи послуги (зазначення технічних, якісних і кількісних характеристик).

Цей перелік може змінюватися залежно від власних переконань замовника, тому кожне оголошення індивідуальне. Всі підприємства, які є учасниками системи Прозорро, внесені у єдину спеціальну базу. Для реєстрації використовуються офіційні майданчики типу https://www.ueex.com.ua/auctions/gas-cost-calculator/.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.